مسابقات شنا در بندرخمیر

نفرات برتر بانوان و آقایان معرفی شدند 



مسابقه شنای آزاد به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دو بخش دختر و پسر به مدت دو روز در استخر شهرداری بندرخمیر برگزار شد.
به گزارش صبح ساحل، این مسابقات با حضور ۱۰۲ شناگر در سه رده نونهالان ، نوجوانان و جوانان برگزار شد و شناگران مسافت ۲۵ متر را با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در پایانِ  این مسابقات و در بخش دختران و رده سنی نونهالان، اسرا بازماندگان اول شد ، آوینا مهرورز دوم و آیسا طاهری به مقام سوم رسید. در رده نوجوانان نگار اوبندی اول ، مژده سلیمانپور دوم و یسنا نیکخو سوم شدند. در رده جوانان  فاطمه صحراگرد ، حدیث پوینده و نیکتا نیکخو به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند. در بخش  پسران و در رده سنی نونهالان امیر محمد ساحلی زادگان اول شد. صالح صالحی نیا دوم و حمزه وجدانی و محمد بامشاد به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند. در رده سنی نوجوانان سعید بازماندگان و امیررضا دهقان به ترتیب اول و دوم و سامیار سرداره و مصیب آسمنه مشترکاا سوم شدند.  در رده سنی جوانان اَرمیا مهرورز ، اَرشان مهرورز و محمدامین قانع به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.
در پایان این مسابقات به صورت جداگانه با اهدای لوح ، مدال قهرمانی و جوایز نقدی از نفرات برتر هر رشته تجلیل شد. فرماندار بندر خمیر در مراسم اهدای جوایز و در جمع ورزشکاران این رشته ورزشی ، به ضرورت یادگیری رشته شنا اشاره کرد و گفت: با توجه به تاثیر پذیری ورزش شنا در سلامت و تقویت جسم ، این ورزش از جمله رشته هایی است که باید انسان به ویژه از سنین کوچکی آن را فرا گیرند. وی گفت:  در این راستا مربیان شنا می توانند نقش مهمی در رشد و توسعه این رشته ورزشی را در شهرستان ایفا کنند.
میرهاشم خواستار وجود زیرساخت مناسب را از دیگر فاکتورها در موفقیت ورزشکاران در این رشته ورزشی عنوان کرد و تصریح نمود:خوشبختانه زیرساخت های شنا در شهرستان بندر خمیر فراهم است و مطمئن هستم اگر برنامه ریزی مناسبی در این رشته ورزشی صورت گیرد، این شهرستان می تواند پیشرفت چشمگیری در ورزش شنا داشته باشد و به عنوان قطب در این رشته ورزشی مطرح شود.
این مقام مسئول همچنین مشارکت حامیان مالی در ورزش را نیز از دیگر فاکتورهای مهم در توسعه ورزش و کسب موفقیت‌های بیشتر ورزشکاران در شهرستان عنوان کرد و گفت: داشتن اسپانسر و حامیان مالی در برگزاری برنامه‌های ورزشی می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران ، باعث ارتقاء کیفی سطح مسابقات شود.
فرماندار اظهار داشت: بخش خصوصی در شهرستان بندر خمیر در توسعه زیرساخت ها و حمایت از برخی رشته ها همکاری خوبی داشته و امیدواریم با حمایت ها از همه رشته ها، شاهد توسعه و رشد بیش از ورزش شهرستان باشیم.
اسماعیل جیبا رئیس هیأت شنای شهرستان بندر خمیر پس از پایان این دوره از مسابقات ضمن تقدیر از حامیان و برگزار کنندگان این مسابقات اظهار کرد: این دوره، ابزار آلاتِ موج بندرخمیر به عنوان حامی ورزشکاران این رشته ورزشی شرکت داشته که جا دارد از  امید شکری مدیریت این فروشگاه تشکر نمایم.
وی اضافه داشت : از واحد تربیت بدنی آموزش و پرورش و ناجیان و همچنین مربیان و ناجیان استخرهای شنا بابت همکاری در برگزاری این مسابقات قدردانی می کنم.
جیبا در ادامه با بیان این که توجه به آموزش یکی از مهم ترین اولویت ها در این رشته ورزشی است ، افزود: پس از بازگشایی استخرهای شنا در بندرخمیر پس از دوران پس ازکرونایی ، آموزش شناگران در استخرهای شهرداری و سیمان بندرخمیر از سر گرفته شده و در حال حاضر قریب به ۱۰۰ ورزشکار دختر و پسر که اکثر آنان در رده سنی خردسال و نونهال هستند ، در این رشته ورزشی مشغولِ فراگیری شنا می باشند که قطعا می توانند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.
رئیس هیات شنا شهرستان بندرخمیر  گفت: توسعه و ترویج شنا و کشف استعداد   از دیگر اهداف در این رشته ورزشی است . وی بیان داشت: در این راستا در ماه گذشته یک‌ دوره مسابقه شنای دریایی در ساحل بندرپل برگزار شد که علاوه بر مشارکت زیاد شناگران در این مسابقه ، جمعیت زیادی را از تمام نقاط شهرستان جهت دیدن این مسابقه به محل برگزاری کشاند و امروز نیز شاهد مسابقات شنا با حضور زیاد شناگران در بندرخمیر بودیم و قطعا در ماه های آینده نیز به مناسبت های مختلف در تمامی رده های سنی این مسابقات را برگزار خواهیم کرد.
وی در پایان ابراز داشت: با توجه به اهداف ترسیمی برای رشته شنا و همچنین استعدادهایی که در این رشته ورزشی وجود دارد، امیدواریم بتوانیم جایگاه ورزش شنای شهرستان بندر خمیر را ارتقاء دهیم.
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها